Jak rozpocząć przygodę z drukiem 3D w Laboratorium Przyszłości?
Prowadzący
Sylwester Zasoński
Opis
W trakcie warsztatu zdobędziesz podstawową wiedzę potrzebną na start przygody z drukiem 3D, począwszy od wyboru drukarki poprzez rodzaje filamentów i programów do projektowania, po zastosowanie drukarek w projektach szkolnych i międzynarodowych oraz rozszyfrowanie tajemniczych nazw przy ustawianiu druku 3D. Ponadto będziesz mieć szansę przetestować różne modele drukarek wraz z dedykowanym oprogramowaniem.
Temat:
Szkolna telewizja przyszłości
Prowadzący
Sebastian Robach, Radosław Kimak
Opis
Porozmawiamy o tym, jak nie zmarnować kupionego sprzętu audio-wideo i wykorzystać go do promocji szkoły, rozwijania zainteresowań uczniów czy chociażby poprowadzenia szkolnego kanału TV np. na Youtube. Będzie okazja przetestować kompletne studio nagraniowe przygotowane pod projekt Laboratoria Przyszłości.
Temat:
Z kamerą wśród uczniów i nauczycieli
Prowadzący
Janusz S. Wierzbicki, Michał Grześlak – Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie
Opis
Podczas warsztatów opowiemy, jak się przygotować do występów na żywo oraz nagrań wideo, zarówno realizowanych w domowym zaciszu, szkolnej sali, jak i profesjonalnym studio. Na co zwracać uwagę, jakich zachowań i ubrań unikać – i najważniejsze: jak przygotować swoją wypowiedź! Przy okazji zademonstrujemy przydatne oprogramowanie, które możemy wykorzystać do realizacji własnych nagrań oraz realizacji webinarów.
Temat:
Office 365 w szkole po pandemii
Prowadzący
Janusz S. Wierzbicki, Michał Grześlak – Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, Szkoła z Office 365 na FB
Opis
Podczas warsztatu pokażemy i opowiemy, jak wykorzystać narzędzia poznane przez nauczycieli i uczniów w trakcie nauki zdalnej do pracy w systemie stacjonarnym. Na zajęciach będziemy korzystali z wielu aplikacji wchodzących w skład Microsoft Office 365. Zademonstrujemy między innymi mało znane możliwości OneNote, Sway, Stream czy Microsoft Lens oraz wspomnimy o kilku innych.
Temat:
Jak aktywizować uczniów w procesie edukacyjno- terapeutycznym z wykorzystaniem robotów Dash i Dot?
Prowadzący
Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska
Opis
Podczas warsztatów uczestnicy poznają kilka sprawdzonych zabaw i ćwiczeń, które pozwolą na aktywizację uczniów podczas lekcji i zajęć terapeutycznych. Wykorzystamy gadżety edukacyjne, kreatywne pomoce, etykiety i maty. Zaprezentujemy możliwości robotów oraz pokażemy, jaki łatwo zmieniają one tradycyjną lekcję w zabawną przygodę.
Temat:
Emocjonalny Dash. Rozwijanie kompetencji emocjonalno- społecznych z wykorzystaniem robotów Dash i Dot.
Prowadzący
Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska
Opis
Podczas warsztatów uczestnicy otrzymają propozycje dobrych praktyk dotyczące rozwijania kompetencji emocjonalno- społecznych z wykorzystaniem robotów. Zwrócimy uwagę na sposoby nazywania i rozpoznawania emocji, współpracy w grupie, radzenia sobie z sytuacjami trudnymi. Zaprezentujemy, w jaki sposób aplikacje dedykowane robotom Dash i Dot, mogą wspierać pracę z uczniem na zajęciach rewalidacyjnych i zajęciach organizowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Temat:
LEGO® Education SPIKE Prime z językiem PYTHON – wprowadzenie
Prowadzący
Beata Zalewska, Jakub Piasecki
Opis
Podczas warsztatów pokażemy, jak programować zestaw LEGO Education SPIKE Prime w języku Python. Przyjdź i zobacz, że programowanie tekstowe nie jest wcale trudne.
Temat:
LEGO® Education SPIKE Prime i podstawy elektroniki
Prowadzący
Beata Zalewska, Jakub Piasecki
Opis
Czy wiesz, że SPIKE Prime może – w prosty sposób – pomóc w nauce podstaw elektroniki i w zabawie z mikrokontrolerami? Na warsztatach pokażemy, jak sterować zewnętrznymi urządzeniami (np. diodami) i jak komunikować się z mikrokontrolerami, np. Arduino / RPi Pico.
Podczas tego warsztatu uczestnicy będą mogli zmierzyć się aktualnym wyzwaniem FIRST LEGO League Challenge. Zmodyfikujemy i zaprogramujemy robota, poznamy zasady konkursu i spróbujemy zdobyć jak najwięcej punktów. Obiecujemy dużo zabawy!
Temat:
LEGO® Education SPIKE Essential – robotyka w edukacji wczesnoszkolnej
Prowadzący
Beata Zalewska, Jakub Piasecki
Opis
Na zajęciach pokażemy rozwiązanie robotyczne dla klas 1-3, uczestnicy będą mieli okazję zbudować i ożywić kilka konstrukcji, zapoznać się z materiałami dydaktycznymi i zobaczyć, jak sprawdza się edukacja przez działanie
Temat:
LEGO® Education SPIKE Prime – robotyka w klasach 4-8
Prowadzący
Beata Zalewska, Jakub Piasecki
Opis
Na zajęciach pokażemy rozwiązanie robotyczne dla klas 4-8, uczestnicy będą mieli okazję zbudować i ożywić kilka konstrukcji, zapoznać się z materiałami dydaktycznymi i zobaczyć, jak sprawdza się edukacja przez działanie
Temat:
Realizacja algorytmów iteracyjnych w języku C++
Prowadzący
Grażyna Koba
Opis
Warsztat zaczniemy od przykładowych problemów, w których występuje powtarzanie poleceń, czyli do których rozwiązania potrzebne będzie zastosowanie instrukcji iteracyjnych. Sprawdzimy na przykładach, jak dobierać odpowiednie instrukcje iteracyjne (for, while czy do … while) zależnie od rozwiązywanego problemu. Pokażemy również, jak omawiać wybrane algorytmy (m.in. wyszukiwanie elementu przez połowienie czy metodę zachłanną), aby motywować uczniów do samodzielnego ich odkrywania. Zwrócimy uwagę na powtarzające się operacje i dobór odpowiednich instrukcji iteracyjnych tak, aby na koniec zaprogramować wybrany algorytm. Warsztat przeznaczony jest zarówno dla nauczycieli szkół podstawowych jak i ponadpodstawowych.
Temat:
Realizacja algorytmów iteracyjnych w języku Python
Prowadzący
Grażyna Koba
Opis
Warsztat zaczniemy od przykładowych problemów, w których występuje powtarzanie poleceń, czyli do których rozwiązania potrzebne będzie zastosowanie instrukcji iteracyjnych. Sprawdzimy na przykładach, jak dobierać odpowiednie instrukcje iteracyjne (for czy while) zależnie od rozwiązywanego problemu. Pokażemy również, jak omawiać wybrane algorytmy (m.in. wyszukiwanie elementu przez połowienie czy metodę zachłanną), aby motywować uczniów do samodzielnego ich odkrywania. Zwrócimy uwagę na powtarzające się operacje i dobór odpowiednich instrukcji iteracyjnych tak, aby na koniec zaprogramować wybrany algorytm. Warsztat przeznaczony jest zarówno dla nauczycieli szkół podstawowych jak i ponadpodstawowych.
Temat:
Matematyka ze Scratchem – ułamki
Prowadzący
Agnieszka Borowiecka
Opis
Czy wiesz już wszystko o tym, jak wykorzystać środowiska Scratch na swoich lekcjach? Tym razem pokażemy budowanie aplikacji łączących programowanie i matematykę. Naszym zadaniem będzie ułatwienie zrozumienia pojęć związanych z ułamkami – dziesiętnymi i zwykłymi. Przygotujemy aplikacje dotyczące działań na ułamkach oraz umożliwiające ich wizualizację. Zapraszamy nie tylko matematyków!
Temat:
Kreatywni z arkuszem – gry logiczne
Prowadzący
Agnieszka Borowiecka
Opis
Praca z arkuszem to nie tylko nudne zestawienia i wykresy. Pokażemy, jak wykorzystać możliwości Microsoft Excel 365 do przygotowania prostych gier logicznych. Będziemy praktycznie stosować różne funkcje, także te mniej znane, bawić się formatowaniem oraz dynamicznymi formułami tablicowymi. Pokażemy, jak przygotować interesującą aplikację bez użycia makropoleceń.
Temat:
Grafika i Python
Prowadzący
Agnieszka Borowiecka
Opis
Programowanie w języku Python jest coraz popularniejsze. Jak zainteresować nim naszych uczniów? Spróbujmy pokazać możliwości Pythona w tworzeniu skryptów przetwarzających grafikę. Na warsztatach będziemy korzystać z pakietu pillow do generowania i modyfikowania plików graficznych. Będziemy między innymi dodawać znaki wodne do zdjęć, stosować różne filtry, tworzyć nowe rysunki z wykorzystaniem predefiniowanych funkcji graficznych.
Temat:
Trzy kolory w projekcie Future Space
Prowadzący
Anna Grzybowska, Dariusz Brzuska
Opis
Czerwona planeta, czarna dziura i srebrny glob to tylko niektóre kolory występujące we Wszechświecie. W czasie warsztatu pokażemy narzędzia desktopowe oraz mobilne, które pozwalają poznać bliżej przestrzeń kosmiczną. Wykorzystamy również materiały opracowane w projekcie międzynarodowym Future Space, dzięki którym zaprezentujemy metody wprowadzenia treści kosmicznych do szkół.
Temat:
Zanim dopadnie nas burza
Prowadzący
Anna Grzybowska, Dariusz Brzuska
Opis
Zmiany klimatyczne skutkują coraz częstszym występowaniem gwałtownych zjawisk atmosferycznych. Bezpieczne prowadzenie zajęć terenowych oraz letniego wypoczynku dzieci i młodzieży będzie coraz bardziej związane z umiejętnością pozyskiwania informacji o sytuacji pogodowej oraz ze znajomością zasad postępowania, gdy już się zdarzy burza czy trąba powietrzna. Przedstawimy krótką charakterystykę zagrożeń, możliwości technologii informacyjno-komunikacyjnych w przewidywaniu groźnych zjawisk atmosferycznych oraz omówimy propozycje działań zwiększających bezpieczeństwo podopiecznych w tym zakresie.
Temat:
O liczbach, algorytmach i komputerach nie tylko dla informatyków – przykłady w Pythonie
Prowadzący
Maciej Borowiecki
Opis
Z liczbami, algorytmami i komputerami w czasach współczesnych ma do czynienia praktycznie każdy człowiek od najmłodszych lat. Te trzy pojęcia bardzo się ze sobą wiążą i podczas warsztatu zostaną przybliżone z uwzględnieniem szczególnej roli algorytmów. Odwołamy się m. in. do podstawy programowej matematyki i informatyki w szkole podstawowej, informatyki w zakresie podstawowym w szkole średniej. Przedstawimy, jak można ciekawie realizować wybrane zagadnienia podstawy programowej. Algorytmy zapiszemy i uruchomimy w języku Python.
Temat:
Design Thinking w projektach edukacyjnych
Prowadzący
Dorota Madej
Opis
Podczas warsztatów uczestnicy będą mogli dowiedzieć się, jak metodę tworzenia innowacyjnych rozwiązań stosowaną powszechnie w biznesie, można wykorzystać w pracy z uczniami, jako sposób pracy projektowej ukierunkowany na kreatywne tworzenie interdyscyplinarnych, autorskich i kreatywnych rozwiązań przez uczniów. Uczestnicy poznają główne założenia metody Design Thinking i etapy procesu projektowego.Uczestnicy warsztatów, wyposażeni w materiały do dalszej pracy, będą mogli podobne ćwiczenia wykonać ze swoimi uczniami. Wszystko to aby rozwijać u uczniów kreatywność, myślenie analityczne, a także pokazać jak pracować w zespole, tworząc interdyscyplinarne projekty, w czasie realizacji których uczniowie rozpatrują zagadnienie z różnych perspektyw, przy wykorzystaniu wiedzy i umiejętności z różnych przedmiotów.
Temat:
Myśl jak inżynier w Laboratoriach Przyszłości STEM
Prowadzący
Adrianna Szofer, Zbigniew Karwasiński, Laboratorium Innowacyjnej Edukacji PCSS
Opis
Młodzi Inżynierowie NASA stają przed kolejnym wyzwaniem stworzenia nowego modułu lądownika dla łazika marsjańskiego Curiosity… Zadanie nie będzie proste. Zastanawialiście się w jaki sposób inżynierowie podchodzą do rozwiązania tych problemów? W czasie warsztatu: – Dowiesz się dlaczego inspirowanie młodych ludzi inżynierią jest tak ważne. – Poznasz cykl projektowania inżynierskiego – Dowiesz się jakie narzędzia można wykorzystać w nowoczesnych projektach inżynierskich.
Temat:
Buduj – Ucz – Programuj z BBC Micro:bit w Laboratoriach przyszłości STEM
Prowadzący
Adrianna Szofer, Zbigniew Karwasiński, Laboratorium Innowacyjnej Edukacji PCSS
Opis
BBC Micro:bit – jest podręcznym, kieszonkowym, w pełni programowalnym komputerem wielkości połowy karty kredytowej. To maleństwo wyposażone jest w procesor oraz różne czujniki. To wszystko sprawia, że w kilka chwil uczeń potrafi zamienić kawałek zwykłego kartonu w inteligentny zegarek lub opaskę fitness. Stworzy miniaturowe laboratorium przedmiotowe, opracuje mini-grę lub kontroler gry opracowanej np. w Scratchu. W czasie warsztatu: – Zobaczysz co możesz z uczniami zbudować korzystając z Micro:bitów – Zbudujesz proste urządzenie – Zaprogramujesz micro:bita wykorzystując czujniki.
Temat:
Wirtualne pomoce dydaktyczne, które uatrakcyjnią lekcje.
Prowadzący
Krzysztof Grabowski
Opis
Pomysły na lekcje skupione wokół aplikacji mobilnych AR, które demonstrują możliwości iPada w zakresie rozszerzonej rzeczywistości. AR to technologia, która odmienia sposób, w jaki uczniowie zdobywają wiedzę, tworzą i łączą się z otaczającym ich światem. Podczas warsztatu nauczyciele dowiedzą się jak korzystać z aplikacji AR na dotychczasowych lekcjach z różnych przedmiotów i w różnych grupach wiekowych.
Temat:
Studio filmowe w szkole, twórz filmy edukacyjne w kilka minut z iPadem
Prowadzący
Krzysztof Grabowski
Opis
Zobacz jak w łatwy sposób przygotować krótkie nagrania które zachwyca nie tylko Twoich uczniów. Podczas spotkania nauczysz się korzystać z aplikacji Clips oraz innych programów które mogą przydać się w czasie pracy z filmem. Warsztat pomoże ci przygotować ciekawe filmy przydatne w edukacji zdalnej oraz wykorzystać aplikacje wideo do wspólnej pracy z uczniami na dowolnej lekcji. Nauczysz się tworzyć tutoriale oraz montować krótkie filmy edukacyjne, które mogą wzbogacić szkolne projekty czy stronę internetową szkoły.
Temat:
Zarządzanie urządzeniami Apple w edukacji
Prowadzący
Dorota Madej, Paweł Darmosz
Opis
Zarządzanie urządzeniami Apple nigdy wcześniej nie było tak proste. Przekonaj się jak w łatwy sposób stworzyć środowisko, które pozwoli Ci z dowolnej lokalizacji zarządzać szkolną pracownią, instalować aplikację, książki i przy tym zaoszczędzić mnóstwo czasu. Szkolne urządzenia bedą bezpiecznie, kiedy trafią w ręce uczniów i nauczycieli – dowiedz się jak wdrożyć w swojej szkole nowoczesne rozwiązania.
Temat:
Zdalne drukowanie i modelowanie, czyli druk 3D ze Skriware i Szkołą w Chmurze
Prowadzący
Michał Ryba i Maciej Tyran
Opis
Podczas warsztatów uczestnicy poznają technologię druku 3D oraz budowę i obsługę drukarki 3D Skrinter. Ponadto, stworzą swój pierwszy model 3D w programie do modelowania tinkercad.
Temat:
Laboratorium przyszłości, czyli Surface jako sprzęt komputerowy na pokład
Prowadzący
Marta Wysocka, Artur Rudnicki
Opis
Na warsztacie pokażemy zalety używania surface w dwóch odmianach, tabletowej i laptopowej oraz jego możliwości związanej z prowadzeniem interaktywnych zajęć z uczniami oraz bezpieczeństwem danych.
Temat:
Cybercraft – przygoda, która uczy
Prowadzący
Artur Rudnicki
Opis
Tematem warsztatów będzie nauka uczniów bezpiecznego poruszania się w Internecie z wykorzystaniem Minecraft Education Edition. W czasie spotkania będzie można zdobyć umiejętności, które pomogą wywołać u uczniów efekt „WOW”! Uczmy przez zabawę – gwarantujemy, że z naszą pomocą i dla nauczycieli będzie to czysta przyjemność. Zaprezentujemy polskie, autorskie mapy Minecraft Education Edition i wyposażymy w dedykowane pomocne konspekty i materiały dla uczniów.
Temat:
Jak wykorzystać technologię MS w pracy z dziećmi uchodźców?
Prowadzący
Artur Rudnicki
Opis
Na warsztacie zostaną pokazane narzędzia, jak w trybie symultanicznym oraz z dowolnego tekstu można tłumaczyć na dowolne języki świata to co mówimy, piszemy. Narzędzia dostępne są poprzez przeglądarkę oraz darmowe aplikacje webowe Microsoft Office 365.
Temat:
Nowy wymiar edukacji – nauczanie wieloprzedmiotowe z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości
Prowadzący
Patryk Kryla, Dominik Liguziński
Opis
Podczas warsztatów porozmawiamy o tym, jak zmieniło się spojrzenie na nauczanie w czasach pandemii, jakie pozytywne i negatywne skutki wniosła edukacja na odległość, oraz jakie rozwiązania stosować, aby zainteresować lekcją uczniów, którzy ostatnie dwa lata spędzili przed ekranem swoich komputerów, zatapiając się w świecie Internetu. Zaprezentujemy system Class VR, czyli nowatorskie podejście do nauczania interdyscyplinarnego z wykorzystaniem wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości-system zaprojektowany do wspomagania tradycyjnych metod nauczania. Każdy uczestnik warsztatów będzie miał okazję zobaczyć jak bez opuszczania sali przejść po dnie oceanu, wybrać się na jedną z planet układu słonecznego czy stanąć oko w oko z rekinem. Uczestnicy warsztatu metodycznego dowiedzą się, jak m.in.: – wykorzystywać nieograniczone zasoby portalu użytkowników ClassVR – wspomagać system tradycyjnego nauczania i w jakim momencie lekcji to zrobić – powinna wyglądać współpraca między uczniami korzystającymi z urządzeń ClassVR – wyznaczać zadania dla uczniów korzystających z systemu. System został zaprojektowany tak, aby w pełni zaangażować zarówno uczniów, jak i nauczycieli oraz uczynić nauczanie kreatywnym i ekscytującym. Możliwości systemu ClassVR to, m.in.: – wizualizacje miejsc w trybie 360° – trójwymiarowe obiekty i złożone struktury – treści edukacyjne zlokalizowane na portalu dla nauczycieli Wszystkie wyświetlane treści są sekwencjonowanie jednocześnie i przekazywane z komputera nauczyciela na okulary VR wykorzystywane przez uczniów. Każdy uczeń jest dokładnie w tym samym punkcie lekcji. Umożliwia to nauczycielowi pełną kontrolę nad realizowanymi zadaniami i powoduje, że uczniowie z zaangażowaniem koncentrują się na każdym zadaniu. ClassVR został zaprojektowany dla uczniów w każdym wieku. Jest to mocne wsparcie nauczania takich przedmiotów jak: biologia, chemia, fizyka, geografia, historia, matematyka, sztuka, muzyka, religia, a także projektowanie, technologia i sztuka przemysłowa, umiejętność czytania i pisania, nauka języków, edukacja społeczna i obywatelska czy sztuki sceniczne. Pokażemy, jak System ClassVR przenosi nauczycieli i uczniów w nowy wymiar edukacji.
Temat:
Wspomaganie pracy nauczyciela oraz autonomii ucznia. Interaktywne urządzenia w klasie przyszłości
Prowadzący
Marta Wysocka i Karina Mańka – Szkoła w Chmurze
Opis
W ramach warsztatów przybliżymy działanie i możliwości wykorzystania urządzenia interaktywnego w klasie czyniąc go narzędziem codziennej pracy, zaprezentujemy również jak w prosty sposób aktywizować uczniów do samodzielnej pracy przy wykorzystaniu aplikacji dostępnych na urządzeniach mobilnych.
Temat:
Praktyczne nauczanie algorytmiki i programowania z użyciem platformy SZKOPUŁ
Prowadzący
Alicja Kluczek
Opis
Szkopul.edu.pl jest portalem edukacyjnym, wspierającym naukę programowania i algorytmiki, dostępnym 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. W portalu znajdują się setki zadań z różnorodnych konkursów algorytmicznych, od bardzo łatwych do bardzo trudnych. Użytkownicy portalu mogą testować swoje rozwiązania w czasie rzeczywistym. Portal umożliwia też organizowanie własnych konkursów. Na warsztatach pokażemy, w jaki sposób korzystać z portalu szkopuł w praktycznym nauczaniu algorytmiki i programowania, zarówno wykorzystując zasoby portalu, jak i tworząc swoje własne. Portal jest realizacją długofalowego projektu wspierania konkursów algorytmiczno-programistycznych, ze szczególnym uwzględnieniem Olimpiady Informatycznej. Portal jest rozwijany głównie przez studentów i absolwentów Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego, przy wsparciu studentów i absolwentów z Uniwersytetu Wrocławskiego.
Temat:
Aktywne laboratoria przyszłości – łącz, twórz, programuj i baw się!
Prowadzący
Magdalena Sobczak
Opis
Technologia powinna być niezawodna i efektywnie wspierać rozwijający się warsztat pracy nauczycieli. Powinna stanowić wartość dodaną do tego, co dzieje się na lekcji, a nie tylko ją uatrakcyjniać. Na tym warsztacie dowiesz się jak monitor interaktywny pomaga skupić uwagę uczniów, aktywizuje do udziału w lekcji, pozwala pokazać ich kreatywność. Podczas warsztatów zostaną zaprezentowane możliwości monitora interaktywnego firmy Promethean oraz przykłady jego wykorzystania podczas zajęć. Przybliżona zostanie również praca z oprogramowaniem ActivInspire na przykładowej lekcji. Poznasz aktywności, które można wykorzystać do zaangażowania uczniów w zajęcia. Na warsztatach pokażemy również ciekawy sposób na naukę programowania przy wykorzystaniu modułowego zestawu MODI. Zaprezentowane zostaną przykładowe projekty, konstrukcje z wykorzystaniem zestawu. Będzie również chwila na zabawę z MODI.
Temat:
Szkoła hybrydowa z Tabletem WACOM !
Prowadzący
Łukasz Gierek
Opis
Poznaj moje pomysły na prowadzenie lekcji stacjonarnej/zdalne/hybrydowej z wykorzystaniem tabletu edukacyjnego WACOM. Sprawdź moje pomysły na realizacje interaktywnej lekcji angażującej uczniów i wykorzystującej tak pomocne narzędzie jakim jest tablet. A może chcesz wziąć udział w programie Szkoły Hybrydowej marki Wacom? Na tych warsztatach dowiesz się szczegółów.
Temat:
Zagraj w klocki! Te e-klocki!
Prowadzący
Barbara Dubiecka-Kruk
Opis
Uczestnicy warsztatu – zobaczą jak świat popularnej gry Minecraft Education Edition może stać się pracownią Królowej nauk, – doświadczą rozwijania kompetencji matematycznych w świecie Minecrafta, – poznają konkretne wyzwania przygotowane dla uczniów zaproszonych do wirtualnej klasy, – udadzą się w niesamowitą edukacyjną podróż w świat sześciennych bloczków.
Temat:
Wykorzystanie losowości w Pythonie
Prowadzący
Agnieszka Borowiecka
Opis
Elementy losowości mogą uatrakcyjnić zajęcia z informatyki. W czasie warsztatu pokażemy, jak w języku Python można wykorzystać umiejętność generowania liczb pseudolosowych do przygotowania prostych symulacji oraz tworzenia ciekawych gier i zabaw. Zapraszamy nauczycieli informatyki zainteresowanych programowaniem w języku Python.
Temat:
Robotyka w praktyce
Prowadzący
Janusz Mazur
Opis
Zapraszam wszystkich, którzy obawiają się robotyki lub są nią zainteresowani i chcą rozwinąć swój warsztat zawodowy. Pokażę, jak poprowadzić lekcje o robotyce bez robotów, oraz opowiem, jak zrealizować wymagania podstawy programowej i jednocześnie zapewnić uczniom niezwykle atrakcyjne lekcje. W czasie warsztatu poznasz różne rodzaje robotów, zaprogramujesz je i przetestujesz ich działanie w środowiskach symulacyjnych.
Temat:
Grafika 3D dla każdego
Prowadzący
Janusz Mazur
Opis
Zapraszam na warsztaty, na których zaprezentuję nieszablonowe techniki pracy z grafiką trójwymiarową. Użyję powszechnie dostępnych narzędzi, aby pokazać możliwości, jakie dają uczniom. Udowodnię, że grafiki 3D można uczyć nawet od najmłodszych klas. Na warsztacie zrealizujemy swój własny projekt.
Temat:
Projekty zespołowe, które rozwijają skrzydła
Prowadzący
Marta Wysocka
Opis
Umiejętności zespołowego rozwiązywania problemów powinny być kształtowane już od 4 klasy szkoły podstawowej. W szkołach ponadpodstawowych można realizować bardziej rozbudowane projekty zespołowe. W czasie warsztatu porozmawiamy o korzyściach płynących z realizacji projektów zespołowych, technologiach ułatwiających ich realizację, oraz o pomysłach, które można wykorzystać na swoich zajęciach.
Temat:
Szukamy wyjścia z labiryntu, czyli jak uczyć algorytmiki i programowania w zakresie rozszerzonym
Prowadzący
Maciej Borowiecki
Opis
W czasie warsztatu omówimy algorytmy sprawdzające, czy istnieje droga prowadząca do wyjścia z labiryntu, oraz znajdziemy tę drogę. Temat będzie również okazją do przedstawienia koncepcji nauczania algorytmiki i programowania w szkole ponadpodstawowej ze szczególnym uwzględnieniem zakresu rozszerzonego.
Temat:
Sztuka publikowania w sieci
Prowadzący
Janusz S. Wierzbicki
Opis
Nasze działania w różnych dziedzinach życia coraz częściej mają miejsce w sieci, a czasem muszą wręcz ograniczyć się tylko do niej. Dlatego szczególnie ważna staje się umiejętność szeroko rozumianego publikowania w internecie – od komunikacji z przyjaciółmi po przygotowywanie materiałów na potrzeby nauki, pracy czy hobby. Z tego warsztatu dowiesz się, jak tworzyć zrozumiałe, atrakcyjne i profesjonalne treści, które mają szansę zaistnieć w sieci.
Temat:
Prosta recepta na druk 3D w szkole.Co to jest druk 3D? Po co mi on w szkole? Jak się do tego zabrać? Czy aby na pewno dam radę?
Prowadzący
Krzysztof Fortuna
Opis
Na te i wiele innych nurtujących Was pytań odpowie ekspert pan Krzysztof Fortuna. Nauczyciel i twórca największej szkolnej pracowni druku 3D w Polsce. Na warsztacie poznasz podstawową terminologię druku 3D, przećwiczysz kilka sposobów pozyskiwania i tworzenia modeli 3D, które samodzielnie przygotujesz do drukowania. Zobaczysz jak proste jest korzystanie i zarządzanie szkolną farmą drukarek 3D, a wisienką na torcie będzie tworzenie modeli do druku z wykorzystaniem skanera 3D. Ponad to dowiesz się wszystkiego o materiałach do drukowania i problemach, z którymi się zetkniesz w trakcie pracy oraz dowiesz się jaka powinna być idealna drukarka 3D dopasowana do potrzeb szkoły.
Temat:
Przenośne Laboratorium Cyfrowe SENSE DISC na lekcji fizyki (i nie tylko)
Prowadzący
Maciej Gramza
Opis
Lekcja fizyki znacznie zyska na atrakcyjności, jeśli uczeń sam przeprowadzi eksperyment, a wzmocni to wykorzystanie do tego zaawansowanych technologicznie urządzeń. W czasie warsztatów zostaną Państwo zapoznani z możliwościami pomiarowymi Cyfrowego Laboratorium SENSE DISC oraz załączonego do niego wieloplatformowego oprogramowania. Po zaprezentowaniu przykładowego doświadczenia, sami Państwo przeprowadzą eksperymenty i przekonają się o uniwersalności i prostocie obsługi tego przyrządu. Moim uczniom wystarczyło 15. minutowe wprowadzenie 🙂 Więcej tajemnic odkryję przed Państwem na warsztatach, serdecznie zapraszam nie tylko nauczycieli fizyki, ale również chemii, geografii czy przyrody.
Temat:
Arduino UNO – Czy zbudowanie czujnika parkowania jest trudne?
Prowadzący
Maciej Gramza
Opis
Arduino Uno powstało w 2005 roku jako element pracy dyplomowej grupy studentów, a okazało się że zawładnęło całym światem, jako projekt typu Open Hardware, wpisując się doskonale we współczesny trend podejścia do edukacji (STEAM). Na warsztatach zbudują Państwo urządzenie, które łączy w sobie zagadnienia z fizyki, matematyki, informatyki, elektroniki i… można by jeszcze wymieniać, na sztuce kończąc, ale to już na innych warsztatach, może z druku 3D. Zapraszam więc nauczycieli różnych przedmiotów, którzy chcą się zmierzyć z pozornie trudnym, ale tak naprawdę przyjemnym, programowaniem mikrokontrolera Arduino UNO i umożliwić mu kontakt ze światem zewnętrznym. Tylko od Państwa (i Waszych uczniów) zależy w jakie uzbroicie go „oczy”, „uszy”, „ręce”, podłączając do niego czujniki, wyświetlacze, silniki. Żeby tak zrobić, ktoś musi to Państwu pokazać. Zapraszam na warsztaty.
Temat:
AI for Future Workforce
Prowadzący
Andrzej Jankowski – Intel
Opis
Warsztaty z programowania sztucznej inteligencji. Podczas zajęć uczestnicy zaprogramują sieć neuronowa, podstawę algorytmów sztucznej inteligencji. Do udziału w zajęciach nie jest konieczne posiadanie umiejętności programistycznych. Uwaga – warsztat trwa 2 sesje (120 minut)